dilluns, 1 de novembre del 2010

Missatge universal i missatge dirigit a una cultura concreta



L'anunci de Viagra és el que va dirigit com un missatge universal. La marca Viagra és mundialment coneguda, de la mateixa manera que també és mundialment sabut el rumor de que la gent de color té el seu membre més gran. Aquesta constatació la pot fer tant un oriental, com un europeu, com un sudamericà. No obstant, amb viagra, compensarem aquesta diferència de tamany. El benefici bàsic doncs, queda molt clar. Per fer-ho més súbtil, he optat per una metàfora il·lustrativa. Les espelmes fan al·lusió als membres.






L'anunci del conveni entre Federopticos i Vital Dent no és universal, sinò que és comprès segons la cultura. L'expressió "Ull per ull, dent per dent", no val per a tothom. La cultura oriental, per posar un exemple, tot i que tindrà una dita popular que també es referirà al mateix concepte de venjança, tindrà una altra manera totalment diferent d'expressar aquest concepte.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada